Údaje ve velkém technickém průkazu o označení zimní pneu a samozřejmě i o letní pneu se skládá z indexu nosnosti, z indexu rychlosti a hlavně z rozměru pneu. Když zjistíme ve velkém technickém průkazu udaje o pneu podle toho přistoupíme k výběru vhodné zimní pneu nebo letní pneu pro svůj vůz se zvážením stylu jízdy, jizdních vlastností, účelu použití a kvality pneu. Nad čím přemýšlet při výběru pneu. Při výběru vhodné zimní pneu nebo letní pneu přemýšlíme jakým stylem jezdíme, jestli jsme klidný řidič nebo agresivní.
Výrobci pneumatiky se snaží zdokonalovat kvalitu
Výrobci pneumatiky se snaží pořád zdokonalovat kvalitu svých výrobků. Jenom že, problém z valivým odporem je takový, že když pneumatiky mají výbornou stabilitu tak valivý odpor je velký naopak při malém valivém odporu a tím i menší spotřebě ve velkých loužích nebo na sněhu zimní pneu tak i letní pneumatiky nejsou moc bezpečné. Pojmem valivý odpor představuje energii, která se spotřebovává během dotyku pneumatiky s vozovkou. Materiály a konstrukce pneumatiky mohou tuto změnu formy a množství energie na to potřebné ovlivňovat. Faktory, které zvyšují spotřebu, jsou například tlak vzduchu, teplota, opotřebení pneumatiky a samozřejmě zatížení stejně jako odpor vzduchu při jízdě.
Volba typu dezénu
Kolik kilometrů a četnost jízd a délku jízd z pneu najezdíme, podle toho se snažíme vybrat vhodné pneu pro vaše auto. Volba typu dezénu při výběru zimní pneu nebo letní pneusymetrická pneumatika, kdy dezén je symetrycký, pozice pneu na vozidle je libovolná, používá se většinou u vozů nižší a střední třídy. Asymetická pneumatika jejiž vnitřní strana dezénu se liší od strany vnější, podle rozlišení musí být na vozidlo namontována, určena pro vozy střední a vyšší kategorie vyráběná v komfortním i sportovním provedení na alu kola.