Rok s rokem se sešel a opět začal padat sníh a mrznout. Všichni řidiči zpozorněli již na začátku měsíce listopadu, odkdy platí povinnost, vyplývající za zákona č. 361/2000 Sb., mít na svém automobilu obuté zimní pneumatiky. I kdyby člověk nectil literu zákona, tak každý rozumný provozovatel a vlastník auta pochopí, že na sněhu a ledu jezdit na letních pneu je holý nesmysl, protože jejich jízdní vlastnosti jsou naprosto odlišné od těch zimních.
Kdo šetří, má za tři
Jestli je pro vás primární otázkou ušetření financí, pak jistě sáhnete rádi po takové zimní pneumatice, která přispěje k menší spotřebě paliva. To ruku v ruce s sebou nese také úsporu peněz, za což se vám vaše peněženka poděkuje. Jednou z takových pneu je i Barum Polaris 3. Má nízký valivý odpor, inovované uspořádání dezénových bloků a lamel. Díky tomu dopřeje řidiči dobrou akceleraci i na zasněžené vozovce. Když se k tomu ještě připočte vysoký brzdný výkon a výborná ovladatelnost, je Barum Polaris 3 bezproblémová a spolehlivá zimní pneumatika za příznivou cenu.
Jezdíme na sněhu a ledu
Zimní pneumatiky byste už měli vybrané, a dokonce i namontované na voze. Sáhli jste po osvědčené značce Barum, se kterou máte už léta je ty nejlepší zkušenosti. Proto je nakupujete pravidelně. Jejich pneu toho hodně vydrží, a ještě šetří vaši kapsu. A do autoservisu jste zajeli na prohlídku vozu již před začátkem zimní sezóny, aby se vám i na sněhu dobře jezdilo.
Každý řidič si přeje dojet do cíle své cesty jistě a bezpečně. O to více to platí, jede-li po namrzlé vozovce. Zde je třeba naučit se předvídat a přizpůsobit jízdu okolnostem. Sníh nebo námraza na silnici výrazně snižují přilnavost zimních pneumatik. Alfou a omegou řízení by měla být co nejplynulejší jízda bez zbytečného šlapání na plyn či brzdu. Je dobré si dát jistou časovou rezervu a počítat s tím, že na sněhu a ledu se jezdí obvykle pomaleji než v létě, kdy je vozovka suchá. Stres nepatří ani za volant.