ozvučení pro školy

Rozhlasová a ozvučovací technika pro školy i obce

Jaká by to byla škola bez školního rozhlasu. Pravidelné ranní vysílání patřilo k dennímu koloritu každého vyučování. Ani v současné době tomu není jinak. Jen se změnily prostředky, jejichž prostřednictvím se živě vysílá. Rozhlasová a ozvučovací technika zaznamenala technický pokrok, díky kterému je možné spoustu údajů dopředu naprogramovat.

Jak vlastně funguje moderní rozhlasová technika?

Reproduktory pro školní rozhlas jsou vybavené černým molitanem nebo bílým perforovaným plechem, které umožňují příjemný poslech. Některé se vyrábějí i s ovládáním hlasitosti, což někteří zákazníci oceňují. Například ozvučení pro školy v podobě ústředny s melodickým zvoněním disponuje možností zapnout školní rozhlas ve stanovený čas a o přestávce odvysílat zprávu. Součástí ústředny je také SD karta s nahranými melodiemi zvonku, které slouží jako školní zvonění do škol. Pryč jsou doby, kdy jako začátek a konec vyučování byl ohlašován protivným drnčivým zvukem, jenž vedl akorát k tomu, že  sebou člověk leknutím trhnul.

Praktický ukazatel času

I ve škole je důležité mít přehled o správném čase, aby se náhodou vyučovací hodina neprotáhla z obvyklých 45 minut na celou hodinu. Na výběr jsou buď tradiční analogové hodiny s čísly, nebo bez nich, či modernější digitální v modrém provedení číslic, které ozdobí každou školní třídu a chodbu.

Kvalitní ozvučení ocení i v obci a na stadionu

Dodávku a montáž moderních školních ústředen, hodin a zvonění lze objednat u společnost ELMIK, která se do podnikání pustila už krátce po Sametové revoluci. Od roku 1994 postupně sbírala zkušenosti a dnes patří k renomovaným firmám, jež pracují nejen na území České republiky, ale své služby nabízí také v sousedním Slovensku.

Současně se zabývá servisem a opravou městských a obecních bezdrátových a drátových rozhlasů. Její služby jsou poměrně široké, protože vedle ozvučení obcí a města společnost ELMIK dokáže navrhnout a nainstalovat také ozvučení stadionů, kulturních domů a obřadních síní i nádraží pro vlaky i autobusy.

Sdílet článek